Villkor som gäller vid handel på greenroom-blommordesign.se kan läsas här.

 

 

 

 

 

Kontakt med mottagaren före leverans

Vi kontaktar mottagaren före leverans för att säkerställa leveransadressen. Kontakt sker via telefon eller SMS.

Budavgift

Budavgiften är från 99 kronor. Det gäller både blomsterbud för leverans inom våra utkörningszoner. Avgiften är inte inkluderad i produktpriset.

Leveranser inom våra Zoner

Beställer du vardagar före kl. 13, före kl. 11 på lördagar och söndagar kan vi leverera ut blommorna samma dag. Med reservation för helgdagar. Om du gör din beställning efter garanterad tid och vill ha den levererad samma dag försöker vi självklart att få ut din beställning samma dag, men den kan komma att levereras nästkommande dag. Budavgiften för ett blomsterbud är från 99 kr.

När du beställer begravningsblommor är det viktigt att ange den avlidnes namn, kyrka eller kapell, ort samt tid för begravningen. Beställningar till begravningar måste göras senast 2 dagar före begravningen äger rum för att vi ska kunna garantera leverans. Självklart försöker vi hjälpa dig om du beställer senare, men då med eventuellt lite mindre valmöjligheter.

Tider

Vi kan inte garantera leveranser vid exakta tider, men vi gör alltid vårt yttersta för att ditt önskemål ska hållas. Normalt sker leveranser vardagar kl 10-18 och lördagar kl 11-17. Leveranser till företag kommer att levereras innan 16 under förutsättning att vi fått in ordern före kl. 12. Vid speciella högtider som t ex Alla hjärtans dag har vi utökade leveranstider.

Expressblommogram

Är du sent ute eller önskar du en specificerad leveranstid? Då ska du välja vårt Expressblommogram för 249 kr. Mottagaren får blommorna inom två timmar eller vid den tidpunkt du specificerat (dock tidigast inom två timmar). Beställ vardagar kl 10-16 eller lördagar kl 9-11. Leveranser sker endast under ovanstående tider. Expressblommogram kan endast beställas till Zon1.

Utlandsbeställningar

Beställning till utlandet sker via telefon, mail eller i butik. Inte via hemsidan.

Leveranssäkerhet

Du som beställare har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersätts inte i dessa fall. Ingen angiven portkod räknas som en ofullständig adress. Butiken ringer till mottagaren för att säkerställa leveransen, t.ex. om det saknas portkod mm. Beroende på vädret eller annan orsak bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren, detta i samförstånd med mottagaren.

Leveranssätt

Vi levererar våra blomsterbud med budbil fram till mottagarens dörr.

Eller så kan du välja att hämta upp beställningen i vår butik. Välj då om du vill ha ordern paketerad och klar för upphämtning eller om du vill se buketten innan den paketeras.

Produkter – blommor/färg/form

I våra färdiga produkter och arrangemang har vi försökt välja blommor och tillval som vi har inne i vår butik, men utbudet kan variera från dag till dag. Produkten ersätts då med en likvärdig vara i liknande färg. Vi gör alltid vårt yttersta för att motsvara den beställda produkten.

Produktbilder på greenroom-blommordesign.se

På vår hemsida presenteras nästan samtliga av våra produkter med foto. När vi har skapat våra färdiga produkter har vi använt blommor som är mer utslagna än helt nya och färska blommor. Bilderna visar hur produkten kommer att se ut under merparten av den tid mottagaren gläds av den hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, är vissa blommor mer knoppiga än vad bilden visar. Detta är dock inget negativt, utan innebär att mottagarens blommor kommer hålla en längre tid.

Bekräftelse

Du får med automatik en orderbekräftelse till din e-post när du har slutfört din order på greenroom-blommordesign.se. Skulle uppgifterna inte stämma ber vi dig att kontakta oss snarast via e-post info@greenroom-blommordesign.se eller telefon 021-480 03 10.

Leveransförbehåll

Greenroom Blommor & Design Sweden AB förbehåller sig rätten att häva avtalet för blomsterbud och avstå från att leverera blommorna om Greenroom har skälig anledning att anta att mottagaren av blommorna inte önskar få dessa levererade. Greenroom Blommor & Design Sweden AB förbehåller sig också rätten att neka order om innehållet i korttexten kan upplevas som kränkande eller obehagligt. I sådana fall har beställaren av blomsterbudet rätt att få pengarna tillbaka.

 Behandling av personuppgifter

Läs mer under Dataskyddspolicy om hur vi hanterar och varför vi lagrar dina person & betaluppgifter.